Volcán Pacaya 🌋- Guatemala

L’excursiĂł al VolcĂĄn Pacaya va ser una de les coses que mĂ©s ens va agradar de Guatemala. En part, per quĂš vam tenir molta sort đŸ€©!

Vam sortir d’Antigua Guatemala a primera hora del matĂ­ amb el Jorge Luis de Tito Tours đŸš™. En 1:15h de cotxe vam arribar a l’entrada del Parque Nacional VolcĂĄn Pacaya. NomĂ©s baixar del cotxe, molts nens s’acosten per oferir-te pals. Segons ells, la pujada al volcĂ  Ă©s complicada i els bastons ajuden molt. Evidentment, no sĂłn necessaris. TambĂ© t’ofereixen pujar en cavall un tram del recorregut. Si ets esportista i/o tens bona condiciĂł fĂ­sica no Ă©s necessari.

L’entrada al parc natural Ă©s de 50 Q per estrangers i 20 Q locals 💰. Tot i aixĂČ, com el volcĂ  Pacaya havia augmentat força la seva activitat volcĂ nica en els Ășltims dies (principis de Maig 2018), nomĂ©s es podia accedir al parc amb un guia de turisme local autoritzat per l’INGUAT. El cost d’aquest guia era de 200 Q i en el nostre cas, es deia Manolo.

Briefing abans de començar la pujada al volcà Pacaya

La pujada Ă©s de 2,8km, bastant assequible i en una hora i mitja estĂ s dalt. De camĂ­ vam parar a un mirador des d’on es veia la Laguna de Calderas i darrera es podien apreciar els volcans Agua, Fuego i Acatenango.

Quan ens anĂ vem acostant al volcĂ  enteniem la necessitat del guia especialitzat. El volcĂ  estava en constant erupciĂł đŸŒ‹! Veure com el volcĂ  expulsava pedres incandescents i el riu de lava baixar per la muntanya… inexplicable en paraules.

A prop del crĂ ter Mackenney, Volcan Pacaya

Les vistes des del volcĂ  tambĂ© eren molt xules! El dia tambĂ© acompanyava... ☀️

Vistes des del VolcĂ n Pacaya

PerĂČ encara quedava algo molt curiĂłs per veure… Doncs a la vora del VolcĂ  Pacaya hi ha un crĂ ter antic que va quedar ple de magma en una erupciĂł del VolcĂ  Pacaya. En aquest crĂ ter “Chino” encara desprĂšn suficient escalfor per “cuinar” marshmallows đŸ”„. Sabeu quĂš sĂłn els Marshmallows? SĂłn les nostres xuxes “nubes”🍡!

Cuinant Marshmallows al crĂ ter chino, al fons VolcĂĄn Pacaya
Després de menjar les nubes vam pujar a un mirador des d'on es veu molt bé el volcà. Fins aquell punt arriben els cavalls, com podeu veure a la foto.

Al baixar ens vam fer una foto de records els quatre i el Quetzalito Viajero (sĂ­, el podeu seguir a l’Instagram @quetzalito_viajero đŸ„)!

David, Manolo, Quetzalito Viajero, Anna i Jorge Luis
DesprĂ©s de l’excursiĂł ja vam tornar cap a Antigua i vam parar a dinar un ceviche i unas carnitas. Un apunt curiĂłs: sabeu quin ingredient fan servir per fer el ceviche guatemalteco? No ho direu mai! KETCHUP đŸ„«!

Ceviche guatemalteco amb ketchup
Com encara ens sobrava temps lliure per la tarda vam anar a descrobrir el McDonalds d’Antigua Guatemala, que mantĂ© 100% l’estil arquitectĂČnic d’Antigua. Amb molta peneta ens vam despedir del Jorge Luis, amb qui vam passar dos dies fantĂ stics ☺️!

Per la nit vam sopar aprop del nostre hotel (Hotel del Cerro), al restaurant Santa Burger.

PrĂłxima parada: Lago AtitlĂĄn !

1. FantĂ stic el blog Anna,

M'encanta com ho expliques tot, com ho vius i com aprecies les persones que t'envolten en qualsevol lloc.

Les fotos fan sentir l'emociĂł del moment. Esteu els dos molt compenetrats ...